Vejen til en succesfuld årsafslutning
Rigtig mange virksomheder skal til at lave årsafslutning nu, hvis de ikke allerede er i gang. Vi giver dig gode tips til en bedre proces og måske knap så mange afspadseringstimer bagefter.
Årsafslutningen danner grundlag for mange vigtige økonomiske beslutninger i virksomheden. Derfor er det vigtigt, at der bliver afsluttet effektivt og korrekt så alle, der skal bruge tal til det ene eller det andet kan få den information, de har behov for hurtigt.
Er du én af dem, som har fuldt med her på bloggen og læst vores artikel ” Årsafslutning – kun 6 måneder væk” så er du allerede godt forberedt og kan måske gå roligt på juleferie lige om lidt. Er du ny så velkommen til.
Vi giver dig 4 gode tips til, at komme igennem din årsafslutning.
- Alle berørte parter skal vide, at årsafslutningen går i gang så de er klar til, at leverer det der skal til og tage de beslutninger, som er nødvendige for at det ikke trækker i langdrag.
- Skriv ud til medarbejderne og ledelsen hvad, der forventes at de leverer så de har mulighed for at allokerer tid og sende materialet.
- Tal med jeres revisor om hvad I skal leverer til årsrapporten.
- Evaluer jeres procedurer for årsafslutningen mens det er frisk i erindring.
Mange vælger at få noget hjælp til Årsafslutningen
Hvis du nu sidder og tænker ”Det når vi ikke…” så fortvivl ikke, du er ikke den eneste.
Vi hjælper hver år mange virksomheder med deres årsafslutning og vi vil også gerne hjælpe dig.
Her er lidt om hvad vi kan tilbyde:
- Vi leverer arbejdspapirer og afstemninger på bagrund af din revisors instrukser.
- Det færdige materiale til din revisor indeholder som standart: anlægskartotek, debitorindbetalinger, periodiseringer, andre tilgodehavender, afstemning til årsoversigt fra bank, primoafstemning, afstemning af kreditorer til ekstern udtog, skyldige omkostninger, lønafstemning til eksternt materiale samt moms- og sandsynliggørelse.
- Vi har mange års erfaring med årsafslutninger